Hva sier Bibelen om tatoveringer? – wiresummit.org

I mange store religioner diskuterer de hellige tekstene tatovering i sammenheng med da de ble skrevet. Mange mennesker kan være kjent med den jødiske og islamske troen'Men hva sier tatovering, hva sier Bibelen om tatoveringer? Ville Gud godkjenne tatovering i dag? La's ta en titt på et av de mest diskuterte og debatterte bibelversene noensinne i galleriet nedenfor, og la oss få vite ditt perspektiv på denne tatoveringsdebatten i kommentarfeltet på Facebook. 

maxresdefault

I Bibelen er det svimlende 23.145 vers i Det gamle testamente og 7.957 vers i Det nye testamente. Det betyr at det er 31.102 vers i Bibelen totalt. Av de 31.102 diskuterer bare en av dem tatoveringer. La'Se på hva Bibelen sier om tatoveringer, og om Gud er enig i tatoveringskulturen i dag.

christiantattoo

I 3.Mosebok 19:28 sier Bibelen "Du skal ikke lage stiklinger i ditt kjøtt for de døde, eller tatovere noen merker på deg: Jeg er Herren. ”

Hvis noen skulle tolke dette verset bokstavelig talt, kan de anta at Gud ikke gjør det't vil at kristne skal tatoveres. Og jeg'Jeg er sikker på at det er mange kristne der ute som tar dette verset på den måten. Imidlertid, det'Det er viktig å forstå kontekst og se nærmere på hva denne teksten betydde da den ble skrevet.

Christian-tattoos-03031741

I en video som ble lagt ut på Lifechurch.tv, forklarer pastor Craig Groeschel at 3.Mosebok 19 diskuterer israelittene som slipper unna egyptisk trelldom og Gud sa til dem at de ikke skulle "ta på egypternes hedenske praksis."

Et vanlig hedensk ritual som ble praktisert i Egypt på den tiden, involverte kjære til en avdød slektning som skar seg i liket's hud for å slippe ut "livsblod." Det var også vanlig at hedninger tatoverte bilder av deres guddommer på huden deres – noe som direkte står i kontrast til et av de ti budene. 

af0bc7eaa56340335edf4e5a1220d979-1

Hvis en person er død på å tolke dette verset bokstavelig talt, er det'Det er viktig å se på noen av de andre utdaterte reglene. For eksempel, ifølge 3.Mosebok 19, ble du forbudt å klippe håret eller skjegget, og du ble frarådet å bruke klær laget av forskjellige materialer. Hvis noen skulle ta hver eneste regel i Det gamle testamente, det'alt er bra og bra, men i 2018'er lettere sagt enn gjort.

I dag er det mange som ikke gjør det'ikke ta Bibelen's vers for pålydende, tolker de i stedet læren og budskapene bak dem for å ta informerte valg i løpet av sitt daglige liv. Mange kristne i dag er tatoveringssamlere, med kors, bønnhender, portretter av Jesus og populære ordtak som utgjør et stort flertall av designene som er laget over hele verden. I tillegg er mange pastorer i dag tatoverte, inkludert kjendisfigurer som Carl Lentz – som har gitt åndelige råd til stjerner som Justin Bieber, Kendall og Kylie Jenner og Kevin Durant tidligere.

22f24216c85c905437625a26f833749f-564x400

Hva synes du om dette bibelske verset? Er du kristen med tatoveringer? Gi oss beskjed om tankene dine i kommentarfeltet på Facebook.